Dacia Bigster, miza pentru titlul Mașina Anului 2026 în România

Dacia intră în cursa pentru Mașina Anului 2026 cu noul model Bigster
Dacia Bigster a fost inclusă pe lista scurtă pentru titlul de Mașina Anului 2026, concurând alături de modele precum Citroën C5 Aircross, Fiat Grande Panda, Kia EV4, Mercedes-Benz CLA, Renault 4 și Skoda Elroq.
Pentru a ajunge pe această listă restrânsă, cele șapte automobile au trebuit să obțină aprobarea a 59 de jurați provenind din 23 de țări. Printre modelele care nu au reușit să strângă suficiente voturi se numără Nissan Leaf, Toyota C-HR+, Hyundai Ioniq 9, Jeep Compass și BYD Dolphin Surf.
Urmează ca toate aceste modele să fie testate împreună în Spania, pe circuitul Parc Motor Castellolí, înainte de votul final care va desemna câștigătorul titlului Mașina Anului 2026. Anunțul oficial al câștigătorului va avea loc în cadrul Salonului Auto de la Bruxelles, pe 9 ianuarie, după evaluarea finală a juraților și o rundă suplimentară de voturi, potrivit informațiilor publicate de Autocar.
Actualul deținător al titlului este Renault 5 și versiunea sa Alpine A290. Renault își propune să câștige pentru a treia oară consecutiv această distincție prin modelul Renault 4, după succesul pe care l-a avut în 2024 cu Renault Scenic.
Dacia și Skoda sunt singurele mărci din această competiție care nu au obținut până acum titlul de Mașina Anului. Modelul emblematic al Daciei, Duster, a fost inclus pe lista scurtă anul trecut și a ocupat locul patru.
În schimb, alte branduri cu tradiție au avut mai puțin succes în ultima perioadă. Mercedes-Benz a câștigat ultima oară acest titlu în 1974, cu modelul 450SE. Noul CLA este prima mașină Mercedes inclusă pe lista scurtă din 2019, de când a fost nominalizat Mercedes A-Class. Citroën apare frecvent pe lista scurtă, dar a câștigat titlul doar de trei ori: cu GS în 1971, CX în 1975 și XM în 1990.
Modelul Bigster, lansat în toamna anului 2024, este produs în România și se distinge prin spațiul generos pe care îl oferă. Este prima mașină a Grupului Renault care primește trenul de rulare HYBRID 155, ce combină un motor pe benzină în patru cilindri de 107 cai putere cu două motoare electrice – unul de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune – o baterie de 1,4 kWh (230V) și o cutie de viteze automată electrică.
Șansa Daciei de a câștiga titlul Mașina Anului 2026 aduce în prim-plan producția românească, dar și angajamentul brandului de a inova și a concura la cel mai înalt nivel în industria auto europeană.
Pentru știri și informații actualizate despre lumea auto, rămâneți conectați la România Insider.
Foto: Media.dacia.ro
Contact: radu@romania-insider.com