Tribunalul București confirmă dizolvarea Blor Retail amid pandemic struggles.
Sursa poza si informatii: romania-insider.com
Tribunalul București a hotărât recent că Blor Retail, compania responsabilă de gestionarea lanțului de librării Diverta, îndeplinește condițiile pentru declararea falimentului. Această decizie vine după o perioadă de luptă financiară prelungită, începută în iunie 2022, când firma a intrat în insolvență ca urmare a impactului produs de pandemie.
În conformitate cu reglementările privind falimentul, instanța a revocat dreptul de administrare al companiei și a dispus dizolvarea acesteia. De asemenea, activele Diverta au fost sigilate pentru lichidare.
Toți creditorii care doresc să recupereze fonduri de la lanțul de librării aflat în faliment trebuie să depună cererile până la data de 15 august. Lichidatorul judiciar provizoriu desemnat este CITR, Sucursala București SPRL, așa cum a precizat Profit.ro.
Potrivit informațiilor furnizate de Termene.ro, acționarul majoritar al Blor Retail este Diverta Activ Business SRL, condusă de Augustin Drăgan. În august 2022, Drăgan a afirmat că nu intenționa să închidă alte librării și că planifica, în schimb, extinderea rețelei, care la acea vreme număra 17 librării. Acest plan urma să fie pus în aplicare doar după stabilizarea prețurilor pieței, în special a celor legate de chirii.
Datele financiare disponibile pentru Blor Retail, din anul 2022, indică venituri de 32,46 milioane RON (aproximativ 6,49 milioane EUR), în scădere față de 2021, când se înregistraseră 39,83 milioane RON (aproximativ 7,97 milioane EUR). În același timp, pierderile s-au redus la 4,16 milioane RON (aproximativ 0,83 milioane EUR), comparativ cu 5,95 milioane RON (aproximativ 1,19 milioane EUR) în anul precedent.
Această decizie a instanței marchează un moment critic pentru Blor Retail și Diverta, care au fost nevoite să navigheze printr-o perioadă economică dificilă exacerbată de pandemia globală. Impactul asupra comunităților locale și a pieței de carte din România rămâne de văzut, însă creditorii și partenerii comerciali speră la o rezolvare rapidă a situației.
Business-ul de retail a suferit din cauza schimbărilor dramatice ale comportamentului consumatorilor pe parcursul pandemiei, fiind necesară o strategie aptă de adaptare la noile realități pentru supraviețuirea pe termen lung. S-ar putea ca exemplele de acest gen să impulsioneze o abordare mai inovatoare și flexibilă în sectoare similare, în special în contextul incertitudinilor economice actuale.