CNA România interzice celebrităților să apară în reclamele pentru jocuri de noroc - Noi reguli în vigoare din 26 iunie

CNA România interzice celebrităților să apară în reclamele pentru jocuri de noroc - Noi reguli în vigoare din 26 iunie Sursa poza si informatii: romania-insider.com

CNA interzice celebrităților să apară în reclame la jocuri de noroc

Decizia recentă a Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) din România a interzis utilizarea celebrităților în publicitatea pentru jocurile de noroc pe TV, radio și online. Adoptată în cadrul unei sesiuni publice pe 26 iunie, această măsură își propune să reducă influența vedetelor asupra promovării jocurilor de noroc.

Noua reglementare face parte din modificările aduse Codului de Reglementare Audiovizuală, un set legislativ secundar al CNA. Conform Articolului 110, alineatul 7 din codul votat recent, este interzisă difuzarea reclamelor la jocuri de noroc în care apar persoane publice, culturale, științifice, sportive sau alte personalități recunoscute online care ar putea încuraja participarea la aceste jocuri. Această prevedere va deveni obligatorie după 90 de zile de la intrarea în vigoare a codului.

Mai multe amendamente au fost propuse de diverse instituții și companii de jocuri de noroc, care încercau să împiedice implementarea acestei reguli. Printre contestatari s-a numărat și Winbet, care a solicitat CNA să permită utilizarea celebrităților în campanii de responsabilitate socială. Federația Română de Fotbal a propus ca personalitățile să fie permise în campaniile de conștientizare sau de responsabilitate socială. Alți actori importanți, precum Kaizergaming, Federația Organizatorilor de Jocuri de Noroc și Biroul Român pentru Audit Transmedia, au cerut eliminarea articolului respectiv. Cu toate acestea, toate amendamentele au fost respinse unanim.

Printre personalitățile celebre care au apărut în reclame sponsorizate de industria jocurilor de noroc se numără foști mari fotbaliști sau antrenori ca Răzvan Raț, Cristi Pulhac, Adrian Mutu, Dan Petrescu, Ilie Dumitrescu, Ioan Andone și Florin Răducioiu. Inclusiv legendarul tenismen Ilie Năstase, precum și staruri pop ca Antonia, Lora și Alex Velea și-au asociat imaginea cu astfel de campanii.

Un alt articol nou introdus în Codul Audiovizual prevede ca serviciile media audiovizuale la cerere să respecte legislația privind protecția minorilor în campaniile asociate jocurilor de noroc.

Recent, organizația Salvați Copiii România a lansat o serie de campanii care atrag atenția asupra vedetelor din România care apar în reclame la jocuri de noroc. Campania, denumită "No Stars", pune accentul pe promovarea tinerilor sportivi, care nu sunt implicați în astfel de reclame.

Resurse foto: Atcharapun Samorn | Dreamstime.com


Elena Dinu

Elena Dinu, în vârstă de 32 de ani, este vocea feminină din spatele știrilor de pe azi în Tulcea. Cu un ochi atent pentru detalii și o pasiune reală pentru comunitatea locală, Elena reușește să surprindă esența orașului de la malul Dunării, de la reportaje din inima Deltei, până la interviuri cu lideri locali și oameni simpli care fac diferența.Absolventă de Jurnalism la București, s-a întors în orașul natal pentru a contribui la o informare corectă și empatică a cititorilor. Îi plac natura, poveștile autentice și jurnalismul care pune omul în centrul atenției.

Știri Generale

Știri Generale
Frumusețe Diferențiată: Expoziția Portretelor Donbasului de David Těšínský în București Atinge Inimi prin Imagini Puternice și Povestiri de Viață Trăite
Informații Oficiale în Tulcea Noastră
Interzicerea setcilor în RBDD la cota Dunării sub 50 cm lângă Tulcea!
Ioana Dogioiu devine noul purtător de cuvânt al Guvernului României, promovând transparența și dialogul în vremuri dificile
Majoritatea nu au încredere în automatizare fără intervenție umană, arată un sondaj recent
Mii de Tulceni și Turiști Fascinați de Tulcea Danubius Fest 2025 pe Faleza Ivan Patzaichin! Descoperă Momentele Inedite ale Festivalului номер UN!
Mobexpert inaugurează un hypermarket impresionant de 10.000 mp în estul Bucureștiului, pe Bulevardul Theodor Pallady
Noul pachet fiscal al României, aliniat discuțiilor cu UE, vizează o evaluare favorabilă și o economie stabilă și orientată spre investiții
Număr de turiști în România crește ușor în primele cinci luni ale lui 2025, potrivit INS
PLG deține acum integral Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro, consolidându-și prezența pe piața biletelor din România.
Primă agenție din România și CEE certificată B Corp - Confident Agency deschide noi drumuri în comunicare și sustenabilitate.